Вони майже пішли

pressa

Все почалося з РАФ-977Д «Латвія» (обкладинка проспекту)

ЕрАЗ 762 – це один з роботяг, які спокійно возять вантажі і на них ніхто не звертає увагу. А потім якось раз і раптом помічаєш, що їх більше немає. Від слова зовсім. Їх немає ні на вулицях, ні на подвір’ях. Вони навіть вже не гниють на пустирях. Усе. Пройшла чергова епоха. Перегорнуто ще одну сторінку. Сумно? Звичайно. Але це життя. Старе вмирає, щоб поступитися місцем новому. Але на щастя скоро, 28-30 вересня буде фестиваль старовинних автомобілів Олдкарленд в Києві на ВДНГ, де можна буде побачити безліч дивом уцілілих древніх вантажівок і фургонів. А поки трохи ностальгії

Вантажний РАФ-977К з фірмового проспекту


ЕрАЗ-762 (1966-76) відрізнявся гладкими боковинами кузова. Все як у прототипу

Історія ЕрАЗ почалася ще в грудні 1958 року, коли в серію пішла пасажирська модель РАФ-977 Латвія. Потім її модернізували. Але лише в 1961 році було розгорнуто масове виробництво моделі 977Д. До 1968 року зібрали 2635 штук. Але важливо тут інше. В 1962 році народилася побічна гілка РАФ-977К (фургон) вантажопідйомністю 850 кг.

Покинутий ЕрАЗ-762В 80-х років з рифленими боками.

Цікаво, що в рекламних проспектах по РАФу ця модифікація присутня. Мабуть, її вважали вже майже серійної. Але тіснота заводських корпусів РАФ не дозволила налагодити ще й виробництво вантажної версії. Тому вантажний РАФик «перенаправили» до Вірменії на ЕрАЗ (1966 г.). Перша модель 762 випускалася до 1971 року. Друга 762А (1971-76 рр.) Третя 762Б – до 1981 року. Четверта ЕрАЗ-762В з 1981 року. У різні роки встановлювалися двигуни від ГАЗ-21, ГАЗ-24 і УАЗ. Наймасовіша модифікація «В» оснащувалася дефорсованим мотором ГАЗ-24 (2,4 літра 75 л.с. ступінь стиснення 6,7) і 3-х ступінчастою КПП. Вантажопідйомність піднялася до 1150 кг.

Цей ЕрАЗ-762В доживав свій вік як нерухома торгова точка. Простіше кажучи, склад товарів.


ЕрАЗ-762ВГП – заводський мікроавтобус, що з’явився в кінці 80-х. Хоча, можливо, вікна прорізав власник, коли робив тюнінг передньої частини? Взагалі власники ЕрАЗ дуже любили переробляти решітку радіатора і міняти світлотехніку.

Той же Мікробус, але ззаду. Світлотехніка також замінена. Різні колеса спереду і ззаду – взагалі звичайна справа.

Останні версії зняли з виробництва аж в 1996 році. Якраз з появою ГАЗелі. ЕрАЗ відрізнявся поганою якістю, низьким ресурсом, ніякої надійністю, поганий захистом від корозії і не міцним кузовом з перевантаженим переднім мостом. Загалом, навіть дивно, що ЕрАЗ прожили так довго і ще траплялися на вулицях Києва в 2000-х.

Це чудовий екземпляр помирав десь у дворах біля Куренівки. Вже здано до чермета.

Ті, що зустрічалися на вулицях виглядали моторошно. Це хоч зараз в фільм жахів.