Майже забутий

Categories:news
pressa

Обкладинка одного з перших проспектів з «ікластої» предсерийной версією 1972-74 рік

Якось непомітно самі звичайні автомобілі, які зустрічалися кругом і всюди, раптом стали раритетами. Здавалося б, не так давно мікроавтобуси РАФ з індексом 2203 і власним ім’ям «Латвія» були звичайною деталлю міського пейзажу. А тепер все. Їх майже, що й ні. А деякі модифікації і зовсім розтали як дим без сліду. Начебто і не було ніколи. Як же так! Адже ще зовсім недавно ..

Ще фото моделей 1972-74 років в проспекті по серійній машині. Основні відмінності: ікла на бампері, решеточки на боці (ставилися вони приблизно до 1978 року) і забарвлення решітки радіатора в колір кузова.

Почалася історія останнього Рафа ще в 1968 році, коли був побудований перший прототип РАФ 982-2. Перші прототипи вже з четирезначним індексом виїхали в 1970 році, а в серію нова модель пішла в грудні 1975 року. Цікаво, що на фотографіях в проспектах, часто трапляються машини з дослідної партії 1972-74 років. Їх легко відрізнити по іклами на бампері, і по решеточцi з боку водія.

Проспект по РАФ 1978 року. У ньому ще присутні фотографії моделей 1972-74 років! На жаль, раритет пошкоджений школярами (відрізаний шматок).


Він же

РАФ-2203 був з несучим кузовом і вміщував 11 осіб. А «начинка» була в основному «волговская». 4-циліндровий бензиновий мотор (2,45 літра 95-98 к.с.) розташовувався між сидіннями. Передня підвіска незалежна – двохважіль пружинна шкворневая, задня ресорна, привід теж задній. Гальма двоконтурні барабанні. Швидкість – 120 км / ч.

Дуже швидко Рафік обзавівся такою кількістю модифікацій, що тільки перерахування їх займе цілу статтю. Тут і «маршрутки» та олімпійські автопоїзда, і електромобілі, і звичайно, міліцейські, і найвідоміші – «Швидкі допомоги» 22031. А фінська санітарка – реанімобіль пережила саме шасі. Устаткування нерідко знімали і переставляли в нові кузова «Газелей» і УАЗів.


Задня обкладинка проспекту

Перша серйозна модернізація була проведена в 1987 році. Модернізований РАФ 2203-01 легко впізнати по відсутності «кватирок» і новому бамперу. Планувалося серйозно доопрацювати конструкцію, поставити дискові гальма спереду і нову підвіску – доопрацьований Макферсон, змінений інженером Мироновим настільки, що в жарт його охрестили МакМирон. Але не склалося. Фінальна оновлена ​​версія з новою передньою частиною РАФ-22038 залишилася зі старими «волговские» агрегатами … Зате модернізована панель приладів була вже без «волговских» приладів.


Модернізований РАФ 22038 з новою передньой частиной

Після розпаду СРСР РАФ підготував вантажну рамну версію 33111 вантажопідйомністю 860 кг. На жаль, з перевантаженого переднього моста і загальної недостатньою міцності машина вийшла недовговічною і не зручною в експлуатації. Тож не дивно, що зараз вантажівки і фургони РАФ днем ​​з вогнем не знайдеш. Остаточно історія РАФ закінчилася в 1997 році. Більш міцна ГАЗель не дивлячись на безліч недоробок, була все ж краще застарілої «Латвії». До речі, Рафи будуть представлені на виставці старовинних автомобілів Old Car Land, що пройде в Києві 28-30 вересня на території ВДНГ.

Невдала спроба зробити броньовик на базі РАФ фірмою Fontauto (кінець 80-х)Обкладинка журналу АТ за 1992 рік з вантажівкою РАФ-33111. Зверніть увагу на передню частину від перехідної моделі 1987 року зі масивним бампером.

Обкладинка журналу АТ за 1992 рік з вантажівкою РАФ-33111. Зверніть увагу на передню частину від перехідної моделі 1987 року зі масивним бампером.

Інші модифікації 1992 року.


Ілюстрації з проспекту по фінському TAMRO