Автомобіль на «підтяжках»

Categories:news
pressa


Знаменита трансмісія «на підтяжка» – ременях. Нічого складного, але ресурс був не великий.
Коли ми говоримо про легковий DAF, то в першу чергу на думку спадає оригінальна автоматична кліноременная трансмісія, тобто варіатор. Вперше в світі вона була встановлена ​​в 1958 році на легкому і дешевому голландському DAF 600. Конструкція ця, названа її творцем Хубом Ван Дорном – Variomatic складалася всього з двох ременів з періленовим кордом (див. фото), які передавали крутний момент на задні ведучи колеса . Розсувні конусні шківи керувалися відцентровими та вакуумними регуляторами (за рахунок розрядження у впускному колекторі). Зчеплення – автоматичне відцентрове. І ніяких гідротрансформаторів, фрикционов і планетарних редукторів. Дешево й сердито!


Модельний ряд DAF середини 60-х років минулого століття. Справа-наліво: люксова модель 55, середня 44 і дешева 33. Дуже добре видно різницю в розмірах

Середній розмір


На жаль, проста і дешевизна мали і свої зворотні сторони. Розташована відкрито, без будь-яких кожухів, силова передача DAF піддавалася впливу води, бруду, пилу, піску, гравію – словом всього того, що можна зустріти на звичайній дорозі. На щастя ремені коштували не так, щоб дуже дорого, тому продавалися варіаторнi легковики зовсім не погано. І тому вже в 1966 році модельний ряд розширився за рахунок збільшеної в розмірах моделі 44 (див. фото на заставці).

Ранній спартанський інтер’єр 1966 року


І 1972 року
Автомобіль оснащувався бензиновим оппозитним двоциліндровим двигуном повітряного охолодження. Потужність 40 к.с. при 4500 об / хв. Робочий об’єм 844 см3. В цілому він був схожий на мотоциклетний. Але охолодження було примусове – вентилятором. Маса машини в спорядженому стані 725 кг. Швидкість 123 км / ч. Електрообладнання – 6В на ранніх моделях і 12В на пізніх. Довжина 3,85 мм. Ширина 1,54 мм. Висота 1,38 мм. Підвіска повністю незалежна.


Двигун займав зовсім мало місця, так що запаска розташувалася під капотом. Зверніть увагу на характерний 6В акумулятор.
Випускалося 4 основні модифікації. Люксових-псевдоспортивні DAF 55 (все те ж саме, тільки 50 к.с. і дорожче, дискові гальма спереду і двигун 4 циліндри), універсал і поштовий фургон «Кальмар» KVD440 / 441 для пошти Швеції.

Універсал непогано підходив для туризму. За рахунок малої маси його можна було витягнути з будь-якого піску силами екіпажу.
DAF 44 був знятий з виробництва в листопаді 1974 року. Всього було випущено 167 902. На жаль, з них до наших днів дійшли одиниці. Причина – малий ресурс мотора і слабка обробка від корозії. Можливо єдиний вцілілий в Україні DAF “на підтяжках» можна буде побачити на Old Car Land, який відбудеться скоро 28 вересня на ВДНГ в Києві.

DAF 44 з пізніх моделей 1972 року. Відрізняється модними чорними ковпаками, новим бампером і іншими дрібними деталями


Опозитний чотиритактний двоциліндровий мотор відрізнявся низьким ступенем стиснення в 7,5: 1 і міг працювати на бензині А-76


Шведський поштовий фургон «Кальмар»