До ювілею Old Car Land: автомобілі-переможці минулих фестивалів

Categories:news
pressa

На ювілейному Old Car Land діє окрема експозиція автомобілів, які за попередніх разів отримували найпочеснішу нагороду фестивалю — Гран-Прі. Ця номінація присуджується організаторами за суворими критеріями: історична цінність моделі, рівень реставрації, історія конкретного автомобіля.
Кожна представлена тут автівка — це частина всесвітньої історії автомобілебудування й окрема епоха. А ще це можливість ознайомитися з найвизначнішими моделями свого часу чи окремої країни — від найпершого в світі масового автомобіля, який почав випускатися на початку минулого сторіччя, до представницького лімузина радянських часів. Всього експозиція налічує шість автомобілів, про кожен з яких варто розповісти окремо.


ГАЗ-М21Г «Волга»

Легендарна «двадцять перша» Волга отримала Гран Прі на першому фестивалі Old Car Land. П’ятикутна зірка на радіаторній решітці та літера «Г» в індексі вказує, що перед нами базовий седан так званої першої серії, а саме — перехідна модель, яка випускалася в 1956-57 роках. Версія М-21Г має нижньоклапанний форсований двигун від попередньої моделі М-20 «Победа». Така «Волга» стала перехідним етапом до випуску машин з новим верхньоклапанним двигуном ЗМЗ-21А, які пішли у виробництво 1957 року. Зараз «Волги» першої серії — найбільш рідкісніші та бажаніші колекціонерами представники цієї моделі.
Представлений на фестивалі автомобіль має виключно високий рівень автентичності та реставрації — робота була проведена майстернею «Авто-реанімація» з міста Дніпро.


ЗАЗ-965 «Запорожець»


Не менш легендарний «Запорожець» ЗАЗ-965 привертає до себе увагу завжди й усюди. Цілком закономірно, що один за таких автомобілів, з любов’ю відреставрований власником, отримав Гран-Прі на одному з минулих фестивалів Old Car Land.
ЗАЗ-965 — первісток Запорізького заводу «Комунар». Виробництво почалося 1960 року й тривало до 1969 року. На старті виробництва це був найдешевший автомобіль в СРСР з ціною 1800 карбованців (до грошової реформи 1961 року). За час виробництва ЗАЗ-965 з’явилося декілька модернізованих версій автівки, також випускалися спеціалізовані модифікації: медична, поштова, тощо.


Ford T


Ford T — найстаріший автомобіль, який отримував Гран-Прі фестивалю Old Car Land. Модель займає виняткове місце в історії світового автомобілебудування, адже це перший приклад збирання автівок на конвеєрі. Завдяки цьому, а також постійному збільшенню виробництва Ford T був одним з найдоступніших автомобілів свого часу. Низька ціна також пояснювалася доволі простою конструкцією та мінімальним комфортом. Всього з 1908 по 1927 роки вироблено більш ніж 16 млн екземплярів.


ЗіС-110

  
Монументальний лімузин ЗіС-110 свого часу теж отримав Гран-Прі фестивалю Old Car Land. Машина випускалася в 1945–1958 роках й яскраво уособлює дух післявоєнного СРСР. Цей автомобіль вищого класу почали розробляти ще у 1942 році, взявши за основу американський легковик Packard 180. Моделі мають схожий дизайн, восьмициліндровий двигун ЗіС-110 теж сконструйовано з оглядкою на паккардівський, але радянська машина більша за розмірами, важча та комфортніша, адже призначалась для чиновників найвищого рангу.
Цікаво, що ЗІС-110 не тільки обслуговував вищих посадовців СРСР, а й використовувався в якості таксі на міжміських лініях Москва-Сімферополь, Москва-Володимир і Харків-Сімферополь. Щоправда, такими послугами могли скористатися лише одиниці, а самих таксомоторів було зроблено дуже мало.
ЗіЛ-114н


Ще один представницький лімузин радянського часу — ЗіЛ-114н, який було випущено в 1978 році. Це поліпшена версія попередньої моделі з індексом «114», яка отримала двигун збільшеної потужності та більш комфортний салон. Впродовж наступних років модель декілька разів модернізувалася, а позначення змінювалося: спочатку ЗіЛ-115, а потім ЗіЛ-4104 за новою системою класифікації автомобілів в СРСР.
Представлений на фестивалі лімузин з шасі №24 та кузовом №24 виготовлено в МСЦ 6 АМО ЗіЛ в 1978 року, машина призначалася Гаражу особливого призначення КДБ СРСР та була доставлена у жовтні того року. Автомобіль виконував службу в Києві, обслуговуючи Першого секретаря ЦК КП України Володимира Щербицького.


Buick 24-50 L

  
Американський Buick 24-50 L випускався в 1924–1925 рр — це одна з найстаріших автівок з нагородою Гран-Прі фестивалю Old Car Land. Свого часу модель вважалася доволі престижною, користуючись популярністю серед бізнесменів та заможних людей. Buick 24-50 L пропонував відповідно високий рівень комфорту: в оздобленні салону використовувалося натуральне дерево, шкіра та дорогі тканини. З дерева виготовлені й колеса. У представленого на фестивалі екземпляру кузов виготовлено вручну кузовним ател’є Fisher.
Машина належить запорізькому музею техніки «Фаетон». Вона була придбана у США в 2012 році, після чого відбулася масштабна реставрація, яка тривала 2,5 роки. Зараз Buick сяє неначе новий.

***

Фестиваль Old Car Land працюватиме до 12 травня щодня з 09:00 до 20:00. Вартість квитка — 150 грн. Для дітей до 12 років та учасників бойових дій вхід безкоштовний.