Не музейний експонат: Willys MB випуску 1945 року у якості повсякденного автомобіля

Categories:news
pressa

Інколи, здавалося б, нічим непримітний автомобіль може виявитися справжньою цікавинкою. Яскравий приклад – представлений на ювілейному фестивалі Old Car Land армійський джип Willys MB, зареєстрований в Києві. Під час Другої світової війни такі машини у великій кількості служили в армії США, а також поставлялися по ленд-лізу до радянської армії: загалом СРСР отримав близько 52 тисяч Віллісів моделей МА та МВ. Вони використовувалися для різноманітних завдань: слугували командирськими автомобілями, буксирували легку артилерію, служили в розвідці, тощо.


Саме ця машина в бойових діях участі не приймала, адже виготовлена в 1945 році. Але все ж таки її історія напрочуд цікава. На жаль, про ранні роки автівки відомостей майже немає: невідомо, коли і як вона опинилася в Україні. Willys знайшли в підвалі сараю одного з сіл на Закарпатті. Машина перебувала в занедбаному стані, але, на щастя, виявилася майже повністю комплектною. Тим не менш знадобилося три роки, що все привести до ладу: розібрати, відремонтувати те, що ремонтується, знайти запчастини для того, що ремонту не підлягає.
Найцікавіше те, що після цього Willys на відміну від більшості вінтажних автівок, які з’являються виключно на виставках, а пересуваються переважно на лафетах, використовується власником як звичайний повсякденний автомобіль. Авжеж, зважаючи на відкритий кузов, комфортна експлуатація взимку неможлива, але за теплої пори року власник регулярно їздить на машині.
«Не бачу сенсу реставрувати машину, аби вона з’являлася лише на виставках, — розповідає власник. — Автомобіль повинен їздити. От я й їжджу: по магазинах, з дружиною на дачу, тощо».


Щоб отримати дозвіл на пересування дорогами загального користування, знадобилося внести деякі зміни до конструкції. Зокрема, встановлені автоматичні склоочисники на замін оригінальних механічних, а також з’явилася повноцінна світлотехніка. Де брати низькооктановий бензин, на якому працює 60-сильний двигун автівки? «В Києві залишилися єдина заправка, де ще можна придбати А-80, — каже власник. — Інколи використовую звичайний А-92».