Легендарний гоночний КрАЗ-5460 — учасник фестивалю Old Car Land!

pressa

У липні 1992 року на перегонах з тракрейсінгу на трасі Нюрбургринг сталася сенсація: український КрАЗ-5460, для якого це була дебютна гонка, вже в тренуваннях показав швидкість на рівні лідерів серії. Далі — більше: в першій суботній гонці «Зелений крокодил», як прозвали машину за капотну компоновку та зелений колір, обходив суперників немов стоячих й легко пробився до недільного фіналу, де нараховувалися подвійні бали. Але на старт вирішального заїзду машина не вийшла: не витримав навантажень підшипник редуктора, що призвело до виходу з ладу всього вузла . Усунути таку несправність у польових умовах було неможливо.

На жаль, це був перший і останній виїзд машини на перегони. Невдовзі на КрАЗі почалися економічні негаразди, завод лихоманило, тож ні про який тракрейсінг вже й мови не було…

Ви спитаєте, в чому легендарність автомобіля, який взяв участь в єдиній гонці? Звісно, історія не знає умовного нахилу, але якби завод продовжив програму виступів КрАЗ-5460, то напевне зміг би досягти неабияких результатів, що, у свою чергу, призвело б до росту пізнаваності марки за межами України та принесло б нових клієнтів на серійні моделі.

До того ж, з технічного боку КрАЗ-5460 — справжній унікум. По-перше, це був перший в історії цих змагань спорт-прототип — та ще й з центральним розташуванням силового агрегату, що теж було проривом для тракрейсінгу. А сам мотор — модернізований танковий дизель 5ТДФ виробництва харківського заводу ім. Малишева. Після форсування заводчанами потужність двигуна зросла до 1050 к.с.!

Людину, завдяки якій з’явився цей гоночний КрАЗ, звуть Володимир Гавриленко. Саме він стояв біля витоків проекту, відстоював концепцію з танковим мотором і домагався від FIA омологації машини. І саме він зберіг автомобіль від переплавки на металобрухт, викупивши її у заводу в 1993 році.

А тепер Володимир привезе «Зеленого крокодила» на фестиваль Old Car Land! Близько двох років тому, після двох десятиліть простою, він вирішив повернути КрАЗ-5460 до життя. Машина поступово ремонтувалася, а на фінішну пряму цей процес вийшов після того, як мотор та коробку було відновлено на заводі ім. Малишева. Після пробного запуску перший виїзд трака відбувся на драгових перегонах в Полтаві наприкінці серпня 2019 року. А вже 4–6 жовтня його вживу зможуть побачити відвідувачі нашого фестивалю. Тож не пропустіть можливість доторкнутися до легенди вітчизняного автоспорту!