Першу українську мототехніку покажуть на фестивалі

Categories:news
Олексій

Україна має пишатися своєю промисловою історією, як виробника мото- та вело техніки. На території України у різні роки функціонувало шість різних мотовиробників та близько десятка велозаводів та фабрик. Головна мета  каналу OLEG AC – зібрати та зберегти цю спадщину,  та розповісти широкому загалу про техніку, яку виробляли наші підприємства. Приєднуйтеся до нас у Youtube.

Експозиція каналу OLEG AC на фестивалі OldCarLand 2021

  1. КМЗ К-1Б «Киянин» 1949 р.в.

Вироблявся з 1946 по 1951 роки. Саме з цього легкого мотоциклу почалося виробництво на Київському мотозаводі. Це була копія німецького мотоциклу Wanderer SP1, частини якого постачалися Німеччиною у якості репарацій. Загалом було виготовлено 30 тис. од.

  1. ХВЗ В-901 1959 р.в.

Перший серійний мотовелосипед у СРСР. Саме з нього почалася епоха легкої моторизації. Вироблявся на Харківському велозаводу у 1958-1962 роках і комплектувався двигуном Д4 потужністю 1 к.с. Загалом було виготовлено – 22 тис. од.

  1. ЛВЗ В-902 1959 р.в.

Перший мотовелосипед Львівського вело мотозаводу. Вироблявся у 1958-1963 роках та комплектувався двигунами Д4 та Д5. Був розроблений у Харкові та переданий для виробництва у Львів.  Загальна кількість виробництва – 340 тис. од.

  1. ЛМЗ МП-048 «Верховина-3» 1970-72 р.в.

Одна з найбільш вдалих моделей Львівського мотозаводу. Вироблялась у 1970-1972 роках і започаткувала тренд мопедної моди. Комплектувалася двигунами Ш-51К та S-52. Загальний тираж – 320 тис. Од.

  1. ЛМЗ МП-048Т «Верховина-3 Турист» 1971 р.в.

Перший мопед у СРСР у стилі «Туринг». На відміну від «Верховина-3» отримав вітрове скло та бокові сумки-кофри. Вироблявся лише рік у кількості до 1 тис. од. Единий вцілілий екземпляр.

  1. ЛМЗ 2.153 «Верховина-5» 1975 р.в.

Дуже рідкісна перехідна модель «Верховина-5», яка ще мала дизайн у стилі «Верховина-4». Вироблялась на початку 1975 року. Загалом «Верховина-5» вироблялась у 1975-1977 роках і стала першим представником концепції «міні мотоцикл» у дизайні.

  1. ЛМЗ 2.158С «Верховина-Спорт» 1980 р.в.

Перший радянський мокік у стилі «ендуро», який був створений за підсумками опитування підлітків і уособлював самі модні тенденції тих часів. Комплектувався двигунами Ш-58 (S-58) і вироблявся у 1978-1982 роках. Загальна кількість виробництва – 67 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.159 «Верховина-7» 1982 р.в.

Вироблявся у 1981-1982 роках. Перший мокік з електронним запалюванням та підсиленим генератором, проте мав дуже ненадійний двигун шауляйського виробництва S-62. Цю модель було достроково знято з виробництва у 1982 році, і фактично вона стала останньою у родині «Верховин». Загальна кількість виробництва – 161 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.160 «Карпати» 1984 р.в.

Вироблявся з 1982 по 1986 роки. Ця модель започаткувала нову родину «Карпати» львівського мотозаводу з динамічним дизайном у стилі ІЖ Планета Спорт. Загальна кількість – 420 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.160С «Карпати-Спорт» 1985 р.в.

Вироблялись у 1983-1986 роках. Прийшла на заміну моделі «Верховина-Спорт» і була дуже популярна у підлітків завдяки спортивному дизайну. Загальна кількість виробництва – 59 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.161 «Карпати-2» 1992 р.в.

Вироблявся у 1986-1997 роках. Отримав оновлений дизайн та нову лінійку двигунів шауляйського заводу V-50M, V-501M. Загальна кількість виробництва – 730 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.165 «Карпати-2М» 1993 р.в.

Вироблявся у 1993-1995 роках. Одна з останніх спроб ЛМЗ повернути прихильність молоді до мопедів. Отримав збільшене до 19’ переднє колесо і дизайн у спортивному стилі.

Загальна кількість – 6,9 тис. од.

  1. ЛМЗ 2.163 «Карпати-4» 1995 р.в.

Остання модель Львівського мотозаводу з двигуном Dezamet (Польща), який отримували за бартером. Вироблявся у 1992 по 1995 роки. Загальна кількість – 278 од.